Goda ting och dåliga ting

Ja som vi alla redan vet så finns det både goda och onda ting, det finns goda och dåliga vanor osv. tittar man riktigt noga så finns det både en framsida och baksida av allt precis ALLT.
Det goda tinget nu är iaf att jag precis kört 30 minuter på löparbandet, ätit bra hela dagen druckit massa vatten och ska alldeles strax äta ett äpple.
Det dåliga tinget är att jag just nu sitter och röker=/ Vet i fan hur jag ska bli av med den fula vanan. Någon som har nåt förslag på det?
Jag tror iofs att allt handlar om den egna viljan. Men den finns där samtidigt som den inte finns. Vill sluta röka, det luktar illa, det kostar massa pengar, ja det kan va riktigt j'vligt många gånger, men sen tänker jag även åt andra hållet, att morgon ciggen är så fruktansvärt god, att röka efter maten är fantastiskt gott, att röka när man är irreterad eller rastlös är underbart. Så hur ska jag någonsin kunna fokusera enbart på det negativa med rökningen? Eh det kommer väl när det kommer!

ne nu har jag nog eftersvettats tillräckligt, time att hoppa in i duschen!
Man känner sig så fruktansvärt jäkla fräsh när man väl är färdig=)

Kommentarer
Postat av: Polle

Usch nej, jag ha inte en aning hur det ska kunna gå :S Men visst viljan e en stor del av det, bara man kan få den till att vilja hela tiden och inte bara ibland :P

Duktig du e gumman som tränar o äter rätt! ;)

2009-04-15 @ 20:22:38

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0