Hemska upplevelser

Det finns så mycket skit som händer och så mycket människor som far illa.
Jag är en av dem som har fart väldigt illa under mina år. Har varit med om mycket skit och varit på väg att försvinna från detta liv.
Jag har kämpat och kämpat som en idiot för att kunna leva ett okej liv.
Tidigare så såg jag allt som helt hopplöst. Det spelade ingen roll vad jag gjorde eller hur mycket jag än kämpade, jag fick ju aldrig må bra iaf. Och människor runt omkring mig skapade mitt mående. Är det inte helt sjuk hur man kan vara så patetisk?

Även om man har haft det svårt så finns det alltid en utväg. Denna utvägen är sitt egna tänkande. Varje människa skapar sitt liv genom sitt tänkande.
Vaknar jag och tänker: åh fy idag ska jag jobba, det blir säkert drygt, det är ju inte alls det jag vill idag. Då blir förmodligen hela min dag tråkig.
Men om jag istället vaknar och tänker: Idag ska jag jobba, kanske inte det roligaste som dagen bjuder på men det blir nog helt okej, jag får ju trots allt stänga med Josef och han är ju himla rolig. Då blir det genast en mycket roligare dag.

Jag har lärt mig att skjuta andras problem ifrån mig, även om jag fortfarande bryr mig om mina nära och kära så lägger jag inte deras problem eller mående på mina axlar. Dem får sköta sitt och jag sköter mitt. Man kan inte leva ett liv utan att sätta sig själv i fokus. Det är jätte viktigt att se till att hitta saker som får än att må bra och tycka om sitt liv.

Det  kan låta konstigt eller vad som, men man kan inte ta på sig andras bekymmer. Man kan hjälpa så gott man kan. Men inte vända ut och in på sig själv för att få någon annan att må bra. Hur tragiskt det än är så måste man välja sig själv och sitt egna mående i första hand!

Det är viktigt hur man tänker, ditt tänkande skapar ditt liv så se till att få fram det possitiva tänkandet. Det blir så mycket lättare då. Se framåt istället för bakåt. Annars kommer du aldrig att finna lycka!
 

Tror inte ni att det är vårat tänkande som skapar vår dag?

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Håller med dig i vissa saker. Självklart är vår inställning en stor del i hur dagen ska bli.



Det du säger om dina nära och kära, att de ska sköta sitt och du ditt. Det har jag efter många dödsfall insett att man ångrar sig senare. Däremot finns det en skillnad på att finnas där för någon, och ta på sig. Jag finns där för Linus (Cecilias och Emilias pappa) men jag mår inte som han. Detta går ofta hand i hand, man måste lära sig att finnas där, men sen kunna släppa det.



Tack så jättemycket för din kommentar. Blev så otroligt glad, för det är precis det jag vill med min blogg. Tack! Du gjorde min dag!

2009-03-26 @ 12:51:40
URL: http://blocked.blogg.se/
Postat av: Rösta på veckans blogg - emmajuli

Vad tycker du om soffan jag skrivit om i mitt senaste inlägg, behöver lite hjälp , skulle vara roligt att veta vad alla ni tycker.

Kramis

2009-03-26 @ 13:51:54
URL: http://emmajuli.blogg.se/
Postat av: Rösta på veckans blogg - emmajuli

Jo men precis, min mamma köpte en annan soffa, som inte alls var bra.

Men du vet priset locker ju ;)

2009-03-26 @ 13:57:27
URL: http://emmajuli.blogg.se/
Postat av: Eva Andersson

Bravo hjärtat !!!!!!!!!

2009-04-01 @ 21:26:19
Postat av: Eva Andersson

Bravo hjärtat !!!!!!!!!

2009-04-01 @ 21:26:40

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0