Barnmorskebesök

Japp Imorgon är det dax för ännu ett barnmorske besök
Ska börja med att göra glukosbelastningen
Det innebär att man dricker 2dl sockerlösning
väntar i 2 timmar och sedan mäter man mitt blodcoker för att kolla risk för diabetes
Jag måste fasta från klockan 22 ikväll till runt 12 tiden imorn förmiddag
Stackars mig, jag kommer hungra ihjäl
Är lite orolig för att jag inte kommer kunna dricka det där äckliga sörjan=/
Är så känslig för otäck smak och konstig konsistens
Vi får se hur det går helt enkelt.

Efter det är det dags för ordinarie barnmorske besök
Ska mäta magen
lyssna på bebbens hjärta
Väga mig
Ta massa otäcka blodprover
och så självklart en massa prat
Vi har fått en underbar barnmorska
är så nöjd med henne
hon är kanon


Kommentarer
Postat av: Ana

usch det där med sockerlag låter inte alls gott :S Men kul att du har fått en bra barnmorska, vet flera som inte haft tur med sånnt :S



sv: haha det värsta är ju att dom har några år på nacken.. Den ena är 18 och den andra 16 har jag för mig.. fast det är klart, det är väl ganska litet ;p

2010-03-04 @ 20:59:47
URL: http://anaaana.blogg.se/
Postat av: Pinsamma bloggen!

Haha, det där lät verkligen pinsamt ;). Värre än att stå och skratta på stan för sig själv :)

2010-03-04 @ 21:00:22
URL: http://ardupinsam.blogg.se/
Postat av: Polle

Usch fy, det e ju verkligen inget man ser fram emot :/ Hoppas det kommer gå bra att dricka det där :S Du har iaf nåt skoj att se fram emot efteråt :) Lr ja iaf, lyssna på barnets hjärta ;) Puss

2010-03-04 @ 21:57:50

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0