Badkar och ett skepp kommer lastat

Moster med familj,syster med pojkvän
Ja de var på besök idag
Syster skulle köpa Niccos säng.
Hoppas de blir nöjda med den.

Moster och jag gick en sväng på Ikea
Mötte upp Nicco när han slutat jobba
Åkte hem igen

I vår stora nya lägenhet så har vi två toaletter
En liten toalett med dusch
Och en stor toalett med badkar.
Även badkaret är väldigt stort
När jag ligger ensam i badet så drunknar jag nästan.
Men iaf idag så tog jag och min älskade ett bad tillsammans i det stora badkaret
Himla mysigt faktiskt
Men av nån konstig anledning så slutade det med att vi låg där i badet och lekte
Vi lekte en bå kommer lastad.

För er som inte vet vad det är ( om det nu finns nån som inte vet) så ska jag förklara.
Eller jag ska förklara hur vi lekte den.
Tror att vi skapade egna regler.
Skummet som bildas i badkaret kan lätt tolkas som en båt
Blås den till din medspelare och säg "en båt kommer lastad"
Medspelaren säger då " med vaddå?"
Då väljer du en kategori och en bokstav att börja på och skickar din båt.
Då är det medspelarens tur att skicka båten och säger då samma sak "en båt kommer lastad"
"med vaddå?" säger du.
JA och då ska medspelaren komma på nåt i den kategori du valt med början på just den bokstav du valde.
Skickar båten till dig och när det nu är din tur att skicka vidare så ska du fortsätta i samma kategori men börja ditt ord med bokstaven som medspelarens ord slutade på.

Aja ni fattar poängen;)
Jag på 22 år och min sambo på 24 år låg alltså och lekte denna underbart roliga lek i badkaret idag
Ibland undrar jag hur vissa saker utspelar sig och varför?

Ja det är allt bra roligt!

God natt, snart slocknar mina ögon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0