Utmaning om Celines kläder

Visst är det svårt att klä sina små i kylan!
Här kommer en skicka-vidare-lek där vi berättar hur vi klär våra barn i vinterkylan..
Utmana 5 av dina bloggvänner och skriv även vem som utmanade dig!


Jag blev utmanad av Charlott Lilja


När vi ska ut och gå med vagnen har celine en långärmad Body, ett par byxor, tossor, en overall, en fusk olle, en varm mössa och ett par vantar:) Det räcker gott och väl de är så skyddade i vagnen. Oftast klär man barnen alldeles för varmt.

När vi handlar har hon samma kläder som ovan men jag tar av henne mössa, vantar och knäpper upp overallen.

Nu har vi skaffat en åkpåse till vagnen och i den har Celine en långärmad body, en jacka, ett par tjockare byxor, tossor, mössa, fusk olle och vantar. Åkpåsen är ju jätte varm i sig behöver inte pälsa på en massa kläder.. :)

Jag försöker att tänka på hur jag klär mig och inte har jag flera stycken tröjjor ocg overall och grejer. Nej jag klär henne som mig själv, något varmare. Men som jag sa tidigare så är de så skyddade i vagnen från blåst och grejer så jag anser att de inte behöver pälsas på. Jobbigt att behöva sitta och svettas i vagnen. Om hon fryser så skulle hon ju säga till men hon är så nöjd så :)

Här är de 5 som jag utmanar:

Sandra Karlsson om Ralles kläder
Anna Lindström om Alexander och Eleonoras kläder
Sara Gren om Alexanders kläder
Jessica Ulriksson om Nellie och Vincents kläder
Hanna Abrahamsson om Alexanders kläder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0