Barnmorskebesök v26

Nicco kunde följa med till barnmorskan idag=)
Han började inte jobba fören klockan 13
Vi steg upp och gick så vi va hos barnmorskan till klockan 09
Tog blodsockervärde och sen
fick jag det där sockergrejet som man ska dricka
Skulle dricka upp 2 dl inom 5 minuter
Sedan sitta och vänta två timmar för att kunna mäta nytt blodsockervärde.
Jag klarade inte att dricka upp det där=(
Jag är så himla känslig för konsistens och äcklig smak
Mina kräkreflexer sätts i arbete direkt
Jag hann inte mer än att ta första klunken innan jag satte igång och klökas
Jag fortsatte dock att dricka i de där 5 minuterna
men fick inte i mig allt, mådde illa och trodde jag skulle kräkas
Usch vad det var äckligt...
Gick och fikade med min älskade, frukost var behövligt;)
Gick en sväng på stan, köpte bebiskläder=)
Sedan tillbaka till BM för vanlig kontroll i vecka 26
Kollade blodsocker, hb, blodtryck, mätte magen och lyssnade på bebbens hjärtljud.
Mitt Symfus-Fundus "sf" mått va 26 cm vilket ledde till att jag hamnade i överkurva men inom normal måtten=)
Bebbens hjärtslag låg på 146, idag va första gången som Nicco hörde bebbens hjärtslag=)
Det är underbart

Om ni kikar in lite senare sen så kommer ni få veta om det är flicka eller pojke som simmar runt i min mage=)
Ska även visa kläderna som vi köpte till lilla pyret;)

Kommentarer
Postat av: Ine Henriksen

Sv: Jaa, det är det! Haha, att något så sött kan vara så barnsligt gott :D

Ha en fin dag! Kramar

2010-03-05 @ 13:56:53
URL: http://inehenriksen.blogg.se/
Postat av: Graviditetsbloggen

ett bra inlägg. Vi ska ju ha vårt besök den 16mars så vi kommer få göra samma sak=)

2010-03-05 @ 14:10:53
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
Postat av: johanna

svar:Nej, det var inte den roligaste dagen jag varit med om! Hur gammal är du:)?

2010-03-05 @ 14:12:11
URL: http://lundvally.blogg.se/
Postat av: Lotta

Härligt att få höra hjärtljuden! Lilla Pyrets låg på 145 slag/ minut. Jag skrev nog fel på det där med veckor. Gick igår in i V 26 (25+1) :) Spännande att få reda på om det är pojke eller flicka!

2010-03-05 @ 17:27:45
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0