Slutat röka

Japp i onsdags kväll fimpade jag min sista cigarett.
Det har gått jätte bra faktiskt.

Fram tills idag
för idag vill jag inget annat än att röa..=/
Förstår inte varför mans ka sluta röka.
Men men.

Är inne i en depp period i graviditeten.
Lipar och lipar..=P

Haha inget roligt men man måste kunna skratta åt det
Vissa stunder är jag ju jätte glad och andra så lipar jag
Är såå känslig...
Igår lipade jag för jag vill inte bli tjock.
Låg i sängen som ett barn och grät och ville absolut inte bli tjock..=P
ja jag säger då det
HORMONER

Kommentarer
Postat av: Polle

Här har du 2 viktiga anledningar till varför du inte ska röka!

"Fostret får i sig lika mycket kolmonoxid som mamman men fostret kan inte andas ut koldioxiden utan måste göra sig av med giftgasen via navelsträngen och moderkakan. Att bli av med kolmonoxiden tar längre tid för fostret än för mamman"

"Nikotinet får blodkärlen att dra sig samman, detta sker oxå i moderkakan som är full av blodkärl. När blodkärlen i moderkakan dras samman, strömmar blodet långsammare till barnet och det får mindre syre och näring."

Tänk på det när du blir röksugen istället!!!

O du e grymt duktig!! :)

Puss

2009-12-20 @ 22:18:47
Postat av: Polle

En sak till, varje cigarett du avstår från gör att ditt barn mår bättre! :)

Puss

2009-12-20 @ 22:21:16

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0